Livet med Autism, Asperges & ADHD

Som mamma och fru till tre unika individer, är livet aldrig tråkigt. Varje dag är en ny utmaning.

Zzzzz..…

Publicerad 2014-09-18 07:13:00 i Vardagen,

Idag är det torsdag, vilket betyder att igår åkte sonen till korttids och dottern kom hem. Så i natt har både jag och min man fått sova en hel natt i våran egen säng.  Dottern somnade sent, vid 22 tiden hade hon äntligen somnat (då hade hon legat i sängen sen 19:30).

Att få en hel natts sömn är så skönt, men av någon anledning så är kroppen så van att vakna var tredje eller fjärde timme att det numera går per automatik. Så även om hon sovit hela natten så har inte jag  det. Men jag känner mig ändå inte direkt trött utan snarare utmattad.

Det som händer när sonen är på Korttids är att kroppen slappnar av. Dottern är intensiv hon med men på ett helt annat sätt. Dottern älskar att göra saker, det ska hända saker hela tiden. Men till skillnad från sin bror så fixar hon att vara själv i sitt rum, jag kan vara i köket och fixa medans hon leker, målar eller spelar i sitt rum. 

Att få dottern från punkt A till punkt B är en kamp även om man förbereder och hennes utbrott är inte de roligaste då hon slår sönder och kastar allt hon kommer åt. Men hon skadar aldrig sig själv, jag behöver inte passa på henne så att hon inte ska skada sig.

Så idag är jag inte trött utan utmattad.  Imorgon kommer det kännas bättre och batterierna kommer vara någorlunda laddade för nästkommande vecka (hoppas jag).

Ha en trevlig dag alla ni där ute i världen/ Ana 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ana

Jag är en stolt mamma till två helt fantastiska barn och fru till en enastående man. Min son V är har diagnoserna Autistisk syndrom, ADHD, sömnstörning, självskadebeteende och GDA (generell ångestsyndrom). Min dotter J har diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Och min underbara man T som i vuxen ålder fått diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Livet med dom är ett äventyr på gott och ont, den ena dagen är aldrig den andra lik.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela