Livet med Autism, Asperges & ADHD

Som mamma och fru till tre unika individer, är livet aldrig tråkigt. Varje dag är en ny utmaning.

Att fylla år.......

Publicerad 2014-09-01 04:57:00 i Vardagen,

Den här veckan är speciell... Varför undrar ni säkert. 
Jo för onsdagen den 3 september fyller min prinsessa hela 8 år!!!
 
men det här med att fylla år, är lite känsligt. Ni som har barn i den här åldern vet säkert hur det är, barnen vill ha stora klass med alla sina vänner. 
Men hur gör man när ens barn inte har några vänner!?! 
Min dotter har väldigt svårt med de sociala i skolan, hon har "kompisar" som hon leker med men bara i skolan. 
Detta med födelsidagsklas har alltid varit svårt. När mina barn var yngre försökte vi bjuda hela förskolegrupper/klassen, och det va ju alltid någon som kom. Men stressen som mina barn upplevde var inte värt besväret. Så vi har skapat oss en egen rutin, en egen tradition för hur vi firar barnens fördelsidag. 
 
Födelsidagen firas i två etapper, först bara med mamma, pappa och syskon. Sen med släkten (och mamma har en STOR släkt) 
 
Så i lördags började vi fira min fina prinsessa, det var hennes dag och hon fick välja vad vi skulle göra och vart vi skulle äta. Det blev bio i kista gallerian och även middag där. 
Nästa lördag blir det kalas för henne med tårta och stora tjocka släkten. 
 
Berätta gärna hur ni löst detta med födelsidagsfirande för era barn. 
 
Ha en bra dag och var snälla mot varandra/ Ana 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-09-01 05:35:22

Vi löste det på ungefär samma sätt.
Vår dotter hade inte heller några vänner hemma. Hon hade en bästis, så hon fick följa med oss familjen i vad vi hittade på. Jag känner så väl igen mig i din berättelse. Ha en trevlig fortsättning på firandet.

Postat av: Svintoflickan

Publicerad 2014-09-01 08:27:06

Här har vi aldrig haft barnkalas utan bara med familjen ! Å ngn dag efter med en kompisfamilj med ngr jämnåriga barn. Vår kille gillar inte gå eller ha kalas.vi har gjort så att de som vill av våra barn har fått välja 2-3 kompisar att gå på bio eller ut å äta osv ist för kalas men inget han vill.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ana

Jag är en stolt mamma till två helt fantastiska barn och fru till en enastående man. Min son V är har diagnoserna Autistisk syndrom, ADHD, sömnstörning, självskadebeteende och GDA (generell ångestsyndrom). Min dotter J har diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Och min underbara man T som i vuxen ålder fått diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Livet med dom är ett äventyr på gott och ont, den ena dagen är aldrig den andra lik.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela