Livet med Autism, Asperges & ADHD

Som mamma och fru till tre unika individer, är livet aldrig tråkigt. Varje dag är en ny utmaning.

Sjukstuga

Publicerad 2014-08-17 16:58:48 i Vardagen,

Att vara sjuk är aldrig roligt. Ni som har barn vet att det kan vara extra svårt. Man får inte precis en paus från att vara förälder för att man är sjuk. 

Så att sysselsätta två överaktiv barn samtidigt som man själv är sjuk, är inte roligt. 

Igår vart det även en tripp till Barnakuten på Astrid Lindgren. Sonen hade så ont i magen att han inte ens kunde gå. När man har en överaktiv son som bara ligger och säger att han har ont, då vet man att något är fel.

Jag vart lite orolig över att behöva åka till akuten. Vi har varit på sjukhus förr och det har alltid slutat katastrofalt. 
Men igår gick allting super bra. När vi komm blev sköterskan lite sur när sonen inte svara, men ändrade förhållningssätt när vi förklarade hans svårigheter. 
Alla sköterskor och läkare vi träffade igår var väldigt profetionella och bemötte min son med respekt. De gav honom tid, de berömde honom och de berättade hela tiden vad de gjorde och varför. Detta bidrog till att han höll sig lungn, vilket underlättade ALLT. 

När vi senare fick gå hem, var det en glad kille och två lättade och glad föräldrar. 

Sonens kommentar efter besöket: mamma det här sjukhuset hade bra läkar folk, hitt kan vi komma om jag behöver lagas igen. 

Bättre omdöme kunde de inte få. 
Ha en skön kväll alla där ute. Stor kram/ Ana 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ana

Jag är en stolt mamma till två helt fantastiska barn och fru till en enastående man. Min son V är har diagnoserna Autistisk syndrom, ADHD, sömnstörning, självskadebeteende och GDA (generell ångestsyndrom). Min dotter J har diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Och min underbara man T som i vuxen ålder fått diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Livet med dom är ett äventyr på gott och ont, den ena dagen är aldrig den andra lik.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela