Livet med Autism, Asperges & ADHD

Som mamma och fru till tre unika individer, är livet aldrig tråkigt. Varje dag är en ny utmaning.

Om du inte förstår, så kan du gå... 😠

Publicerad 2014-08-10 18:01:40 i Dikter,

Nu är vi tillbaka, på ruta ett. Jag pratar och pratar, men det blir bara fel. Du vill inte höra du vill inte se, det är bättre att låtsas att inget är fel.

Jag ger dig broschyrer, böcker och mer. Men du tror ändå att jag har fel. För många rutiner, regler och mer är det som skapar alla problem. Jag daltar för mycket och borde va sträng, inte låta att barnen skriker på mig.

Vad vet väl läkare, barn är ju barn. Att ha spring i benen eller myror där back, är en beskrivning av alla barn. Alla är rädda för något ibland, Det där med maten är bara ett stort larv. Sluta försvara allt vad de gör, ni kommer ha stora problem rätt snart.

Frågan är enkel, varför anstränga sig? Varför försöka, när det ingenting ger.
Jag har hoppats för länge, jag har inbillat mig, att du en dag ska vakna och se vad som sker.

Det är du som förlorar, mycket mer än du tror. Men jag ska inte tjata, det är ditt eget beslut.

Jag har inget annat att säga till dig, mina barn är det första och sista för mig. Jag fortsätter hoppas att du en dag förstår, att jag inte ljuger och livet är svårt.

Jag bugar och bockar och tackar för mig, historien är över det finns inget mer.

Skriven av: Ana Lazo Almgren

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-10 18:21:56

Asi es hija; todos aquellos que no quieren reconoser o aseptar que sus hijos o algun familiar tiene problemas,ya es asunto de ellos,tu ya as echo todo para que comprendan,asepten ,y asi puedan disfrutar mejor con ellos pero ya esta bien tu estas en lo correcto.sige asi porque eso es loque que tu familia espera y necesita de ti.
Te Amo.

Postat av: ville

Publicerad 2014-08-10 20:38:17

budskap, vers och rytm.

Postat av: Malin

Publicerad 2014-08-12 21:37:47

Åh så jag känner igen mig, släkt och vänner är det svårt med. Speciellt släkten. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ana

Jag är en stolt mamma till två helt fantastiska barn och fru till en enastående man. Min son V är har diagnoserna Autistisk syndrom, ADHD, sömnstörning, självskadebeteende och GDA (generell ångestsyndrom). Min dotter J har diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Och min underbara man T som i vuxen ålder fått diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Livet med dom är ett äventyr på gott och ont, den ena dagen är aldrig den andra lik.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela