Livet med Autism, Asperges & ADHD

Som mamma och fru till tre unika individer, är livet aldrig tråkigt. Varje dag är en ny utmaning.

Ge mig kraft, tack!!!

Publicerad 2014-08-20 17:31:04 i Vardagen,

Ibland kommer det stunder då man bara vill lägga sig i sängen, dra täcket över huvudet och bara gråta.

Jag har ingen kraft kvar känner jag just nu. Nytt jobb samtidigt som skolan börjar skolåret med att strula. 
Barn som inte sover ordentligt, som bidrar till att deras svårigheter blir värre. 

Inte konstigt att många föräldrar till barn med svårigheter "går in i väggen"

Mina barn går båda på Kortids ( Kortids boende) två dagar varannan vecka. Då har jag bara ett barn hemma i taget. Vilket är en liten avlastning, det ger mig en chans att umgås lite extra med ett barn. 

Men frågan kvarstår, hur ska man få nya krafter för att orka kämpa? 

Har ni några förslag, så dela gärna med er. Kram så länge / Ana 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-20 21:53:57

que puedo desirte hija,solo que te amo,te envio un fuerte abrazo. se que no es mucho loque puedo aser solo estar a tu lado para escucharte,y abrasarte y desirte fuerza.
un beso. tu madre.

Postat av: Susan Casserfelt

Publicerad 2014-08-20 21:59:31

Åh, jag önskar vi föräldrar till dessa barn kunde få lite mer ork!!!

Jag gick in i väggen (eller har väl bott där mer eller mindre de sista 10 åren) men en vändpunkt kom för mig för ca 2 år sedan när jag fattade ett par beslut: skaffade en katt och började träna Qi Gong för en grymt bra lärare. Men det tar tid. T.I.D. Tid.

En dag i taget. Gråta ibland. Bryt ihop - kom igen (mitt motto jobbiga dagar)
kram
Susan

Svar: Jag har inte träffat den där väggen än. Men känner att jag är på väg ditt i hög fart och utan bromsar.

Men det är ett bra råd, en dag i tag det är väll det som funkar bäst.
Ana

Postat av: Anna

Publicerad 2014-08-21 06:37:22

En dag i taget, lev i nuet, är bästa rådet även om det nog är det svåraste just när man är mitt i. En bra övning då är att ge sig på mindfullness. Alltså koncentrera dina tankar på vad du gör just nu, bli medveten om hur du gör (inte varför). Skapa en medvetenhet i nuet. Det ger ett lugn som kan förvåna. Meditation är inget som funkar för mig, jag är alldeles för rastlös. Men en promenad - det är meditation för mig. Att då läggga till den här medvetenheten om hur jag sätter varje fot framför den andra, hur jag sätter ner dem på marken, medvetenhet om hur jag andas, vad jag hör, hur jag ser osv. Det är ett spännande sätt att stanna upp trots att man är mitt i rörelserna.

Svar: Det ska jag testa tack för rådet 😊
Ana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ana

Jag är en stolt mamma till två helt fantastiska barn och fru till en enastående man. Min son V är har diagnoserna Autistisk syndrom, ADHD, sömnstörning, självskadebeteende och GDA (generell ångestsyndrom). Min dotter J har diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Och min underbara man T som i vuxen ålder fått diagnoserna Aspergers syndrom samt ADHD. Livet med dom är ett äventyr på gott och ont, den ena dagen är aldrig den andra lik.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela